The 10th Finnish Problem-based Learning Conference

From Tacit to Explicit: Embodied in PBL

From Tacit to Explicit: Embodied in PBL is an international conference to bring together researchers, teachers, and professionals that shape the future of problem-based learning. Organised by the ProBell society since 2000, the annual PBL conference has played a vital role of gathering the PBL activists from the international community to explore, discuss and debate how to shape and develop the future directions of PBL.

The conference offers an interdisciplinary forum for dialogue and exchange of innovative ideas regarding curriculum development, threshold concepts and problem-based learning. The main objective of this conference is to discuss the various research, planning, implementation and assessment practices around PBL. Those advanced in their PBL practices usually embody their PBL understanding holistically and thus have sometimes problems in making their understanding explicit to those novices in the communities of PBL practice. PBL challenges conventional assumptions of knowledge, knowledge ownership and appropriate power relationships, therefore constant overt meaning making dialogues are needed.

The 10th Finnish Problem-based Learning Conference

From Tacit to Explicit: Embodied in PBL

From Tacit to Explicit: Embodied in PBL is an international conference to bring together researchers, teachers, and professionals that shape the future of problem-based learning. Organised by the ProBell society since 2000, the annual PBL conference has played a vital role of gathering the PBL activists from the international community to explore, discuss and debate how to shape and develop the future directions of PBL.

The conference offers an interdisciplinary forum for dialogue and exchange of innovative ideas regarding curriculum development, threshold concepts and problem-based learning. The main objective of this conference is to discuss the various research, planning, implementation and assessment practices around PBL. Those advanced in their PBL practices usually embody their PBL understanding holistically and thus have sometimes problems in making their understanding explicit to those novices in the communities of PBL practice. PBL challenges conventional assumptions of knowledge, knowledge ownership and appropriate power relationships, therefore constant overt meaning making dialogues are needed.

Kymmenes suomalainen PBL-konferenssi Tampereella 5.-6. toukokuuta 2010

Tervetuloa Tampereella järjestettävään kymmenenteen Ongelmaperustaisen oppimisen kansainväliseen konferenssiin. Konferenssin ohjelma on monipuolinen. Se tarjoaa mahdollisuuden osallistua ongelmaperustaiseen työskentelyyn pienryhmissä sekä työpajoihin, joissa käsitellään ongelmaperustaisen oppimisen keskeisiä kysymyksiä ja erilaisia sovelluksia. Konferenssissa esitellään myös PBL-kehittämishankkeita sekä uusinta tutkimusta.

Opetussuunnitelmatyö on erilaisten koulutusyhteisöjen keskeinen kehittämisen väline. Keynote-puhujamme Professori Ray Land on yhdessä Erik Meyer’in kanssa tuonut opetussuunnitelmakeskusteluun ”Threshold concept” -käsitteen. Se avaa uusia kiinnostavia näkökulmia opetussuunnitelmatyöhön ja oppimisprosessien tarkasteluun.

Konferenssin yhteydessä järjestetään myös muita PBL-verkostotapaamisia.

Konferenssin järjestävät Ongelmaperustaisen oppimisen seura ProBell ry, TAMK ja Tampereen yliopisto.

Kymmenes suomalainen PBL-konferenssi Tampereella 5.-6. toukokuuta 2010

Tervetuloa Tampereella järjestettävään kymmenenteen Ongelmaperustaisen oppimisen kansainväliseen konferenssiin. Konferenssin ohjelma on monipuolinen. Se tarjoaa mahdollisuuden osallistua ongelmaperustaiseen työskentelyyn pienryhmissä sekä työpajoihin, joissa käsitellään ongelmaperustaisen oppimisen keskeisiä kysymyksiä ja erilaisia sovelluksia. Konferenssissa esitellään myös PBL-kehittämishankkeita sekä uusinta tutkimusta.

Opetussuunnitelmatyö on erilaisten koulutusyhteisöjen keskeinen kehittämisen väline. Keynote-puhujamme Professori Ray Land on yhdessä Erik Meyer’in kanssa tuonut opetussuunnitelmakeskusteluun ”Threshold concept” -käsitteen. Se avaa uusia kiinnostavia näkökulmia opetussuunnitelmatyöhön ja oppimisprosessien tarkasteluun.

Konferenssin yhteydessä järjestetään myös muita PBL-verkostotapaamisia.

Konferenssin järjestävät Ongelmaperustaisen oppimisen seura ProBell ry, TAMK ja Tampereen yliopisto.

iStart-julkaisujärjestelmä - ConnectingTalents Oy
Copyright 2010 Probell ry
Rekisteriseloste | Käyttöehdot